Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?

Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Co ciekawe, jedynie dla 6% pytanych największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez placówkę handlową nowoczesnych narzędzi, takich jak płatności zbliżeniowe czy z pomocą telefonu. Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.

Kobiety częściej porównują oferty

Ponad polowa badanych kobiet (54%) zdecydowała się na zmianę sklepu w którym zazwyczaj robi zakupy ze względu na atrakcyjną ofertę konkurencji. Dla mężczyzn ten aspekt miał mniejsze znaczenie, ponieważ jedynie 45% ankietowanych skusiła oferta innego sklepu.

Zmieniamy sklep, gdy rosną ceny

Drugim w kolejności powodem zmiany jest podwyżka cen produktów – dla 32% jest to wystarczający powód, aby wybrać inne miejsce, w którym dokonujemy zakupów. 29% Polaków zadeklarowało brak atrakcyjnej oferty promocyjnej jako motywację do poszukania bardziej interesującej opcji. Co warto podkreślić, aspekt promocji ma większe znaczenie dla kobiet (33%) niż mężczyzn (24%).

Wygląd sklepu nie ma znaczenia

Nieatrakcyjny wygląd marketu tylko dla ok. 11% Polaków stanowi wystarczające uzasadnienie do rezygnacji z zakupów w dotychczasowej lokalizacji. Znaczenie ważniejsza od aranżacji sklepu jest jego obsługa. Blisko 20% badanych zmienia sklep ze względu na nieprofesjonalną obsługę.