Blog

Jak prawidłowo komunikować się w biznesie?

Wychowanie a biznesowy savoir vivre

Dobre wychowanie wyniesione z domu i umiejętność zachowania się w towarzystwie to jedno, ale życie zawodowe często zastawia na nas pułapki związane z zasadami savoir vivre. W końcu, która z nas nie była zakłopotana i nie pokryła się rumieńcem, pocałowana w rękę na biznesowym spotkaniu w sali konferencyjnej, a który z prezesów nie zdziwił się, że jego asystentka podąża przodem, wymagając od szefa otwarcia przed nią drzwi.

Czytaj więcej

Przechowywanie danych na Facebooku – czy to nas naprawdę obchodzi?

W 2018 roku kwestia ochrony danych osobowych w Internecie znalazła się w centrum uwagi – nie tylko ze względu na komunikowane wprowadzenie przepisów RODO, ale też z powodu głośnego wycieku danych z Facebooka, w którym poszkodowanych zostało 50 mln użytkowników. Czy czujność Internautów w stosunku do polityki prywatności serwisów, z których aktywnie korzystają, zwiększyła się? I w końcu – jakie ma to znaczenie dla całej branży marketingowej?

Czytaj więcej

Facebook odchodzi do lamusa, nadchodzi czas LinkedIn!

Jak skutecznie korzystać z możliwości LinkedIn?

Zmiany na rynku zatrudnienia, większy nacisk pracodawców na działania z zakresu Employer Branding oraz coraz większa potrzeba pozyskiwania talentów, również na stanowiska menadżerskie, doprowadziły do rozkwitu platformy LinkedIn. Dziś LinkedIn w Polsce to ponad 2,3 mln kont docierających głównie do osób w wieku 25-44, z wyższym wykształceniem pochodzących z dużych miast.

Czytaj więcej

Prognozy na 2018 dla branży PR

Styczeń to dla wielu specjalistów PR i marketingu szansa na wdrożenie najnowszych trendów. Nowości dla branży zostały zapowiedziane już w ostatnim kwartale 2017 roku, podczas światowych konferencji  PR.

Czytaj więcej

10 Dobrych Praktyk w Employer Brandingu

Współczesny rynek wymusza na pracodawcach poszukiwanie nowych ścieżek w dotarciu do potencjalnych pracowników. Lista zapytań kierowanych do agencji PR dotyczących działań z zakresu Employer Brandingu gwałtowanie rośnie. Niestety, era zwykłego budowania wizerunku pracodawcy odchodzi do lamusa. Dziś w EB liczą się nowe zasady.

Czytaj więcej

Różne oblicza real time PR – czyli od reagowania kryzysowego do „porwania newsa”

Real-Time PR nie jest pojęciem nowym. Termin ten powstał kilka lat temu w odniesieniu do działań sztabów kryzysowych, które musiały poradzić sobie z szybką eskalacją kryzysów w mediach społecznościowych. Podobnie jednak jak miało to miejsce w przypadku pojawienia się „spin doktorów” i techniki przykrywania niewygodnych dla świata polityki czy biznesu newsów innymi bardziej porywającymi i odwracającymi uwagę opinii publicznej, tak samo real time PR wykształcił nowy sposób podejścia do informacji. PR-owcy zaczęli, nie tyle już szukać nowych pretekstów do stworzenia newsa, oni zaczęli je „porywać”. Tak narodził się newsjacking.

Czytaj więcej

Content marketing – z czym to się je?

Zastanawiasz się w jaki sposób docierać z ofertą do klienta w internecie, by go do siebie przekonać, a nie rozdrażnić? O wydawaniu budżetu na chybioną reklamę i komunikację niewywołującą odzewu należy zapomnieć. Co cieszy, od dłuższego czasu wiele mówi się o content marketingu, jednak wybranie odpowiedniej, efektywnej strategii tworzenia treści nie jest proste. Może ona jednak odpowiadać na realne potrzeby ludzi, tylko w jaki sposób?

Czytaj więcej

Dlaczego Polacy zmieniają supermarkety?

Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Co ciekawe, jedynie dla 6% pytanych największym problemem podczas decyzji o wyborze miejsca zakupów jest brak wdrożenia przez placówkę handlową nowoczesnych narzędzi, takich jak płatności zbliżeniowe czy z pomocą telefonu. Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.

Czytaj więcej

#PodzielSięDoświadczeniem. Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication

Iwona Kubicz udzieliła komentarza portalowi proto.pl, który znalazł się w rubryce #PodzielSięDoświadczeniem. Poradę skierowaną do osób początkujących w szeroko pojętej branży komunikacyjnej można przeczytać na stronie proto.pl. Link: http://www.proto.pl/aktualnosci/podziel-sie-doswiadczeniem-iwona-kubicz

 

Czy Polacy ufają bankom?

Atrakcyjna oferta konkurencji, podwyżka opłat, prowizji oraz mała liczba dostępnych bankomatów – to najczęstsze przyczyny zmiany banku. Jak pokazuje badanie pt. „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzone na zlecenie Procontent Communication bardzo istotna dla badanych jest też profesjonalna obsługa klienta, a dużo mniej wyniki finansowe.

Wypowiedź Iwony Kubicz, prezes Procontent Communication: http://newsrm.tv/raport-czy-polacy-ufaja-bankom/